Vrijdag 20 maart 2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caro Cools - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 maart 2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 maart 2015

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

20 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

Ook vanochtend konden we weer lekker rustig aan doen voordat we naar Grand central vertrokken. Het sneeuwde lichtjes, maar al snel begon het bijna te sneeuwstormen. Bij Grand centtal stond een gids al op ons te wachten en hij nam ons mee door de omgeving. We zijn de Chrysler building ingeweest. De hele loby leek uit marmer te zijn opgetrokken. Alleen de lift deuren waren vanuit hout gesneden. We vervolgde onze weg terwijl onze gids regelmatig riep: 'Buildings tell us stories' om dan heel dramatisch weg te benen naar het volgende gebouw. Het sneeuwde steeds harder en harder en uiteindelijk kwamen we aan in het Grand central. Hij vertelde heel leuk over het gebouw. Zo worden de gangen naar de uitgang steeds smaller en met een lager plafond, om je zo als het ware naar buiten te squeezen. Zo zouden de mensen snel het station uit zijn om weer ruitme te maken voor alle aankomende mensen. De beroemde ruimte met de klok die was ontzettend groots en wijd. Met op het plafond sterrenbeelden getekend en natuurlijk zagen we de Serena spot (Gossip Girl!). Enorme ramen zorgde voor stralen daglicht terwijl militairen rondliepen. Via een gang kwamen we bij de .... Een of andere geheimen, high class bar waar we een paar minuten naar binnen mochten. Eigenlijk waren sweaters, gympen en gescheurde spijkerbroeken verboden, maar de gids lootste ons mee. Echt zo'n Chuck Bass plaats waar hij plannen smeed. Snel werden we weer weggewerkt en we liepen nog een rondje. Vervolgens gaan we snel verder met de metro richting Queens om daar naar de Hall of Sience te gaan. We werden weer even helemaal kinderen en konden met bellenblaas spelen, op een surfplank staan surfen en met lampjes spelen. Na drie uur hadden we alles gezien en gingen we terug naar buiten. En alles was wit. Een dikke laag sneeuw lag over de straten en bomen en het zag er echt uit als een sprookje. Met de groep zijn we terug gemetrood naar Manhattan en vanuit daar ben ik zelf verder gegaan naar het Modern Museum of Arts (MoMa) wat echt geweldig was. Schijnbaar krijg je vrijdag tussen 4 en 8 pm gratis toegang en ik heb mijn ogen uitgekeken. Werken van Frida Kahlo, Duchamp, Mondriaan en Warhol. Een geweldige muur vol afbeeldingen van blikken soep, maar ook heel grafisch werk. Het was echt ontzettend mooi, en ook ontzettend druk haha. Nadat ik alles gezien had en lang in de museumwinkel te hebben rondgehangen liep ik naar de Apple store. Wat een gave ingang! Helemaal van glas met alleen het apple teken. Vanuit hier ging je naar beneden waar de echte ingang was. Daar stonden twee meiden op mij te wachten en samen zijn we door gegaan naar Central park wat natuurlijk ook helemaal onder gesneeuwd was. Het was echt prachtig. Zo sprookjesachtig. Een andere wereld gewoon. Helemaal stil, bomen bedekt met een laag sneeuw, een bruggetje over water en sneeuwvlokjes die nog langzaam neer daalden op de grond. Het is echt een van de mooiste dingen!
We hadden geen tijd om avond te eten en moesten snel door naar het hostel waar we een debat avond zouden hebben. Na het debatteren konden we gelukkig een lekkere pizza halen voordat we gingen slapen.

• 22 Maart 2015 - 10:16

Mieke :

Hoi Caro, weer mooi geschreven allemaal. Wat heb je veel dingen om te bekijken. Het hele programma zit boordevol.
    Straks thuis weer bijkomen.
    Veel plezier nog, geniet ervan .
    Groetjes Jan & Mieke

• 22 Maart 2015 - 11:46

Francien:

Hallo Caro,

het is maar goed dat je alles op schrijft, want wat jij allemaal ziet in zo'n korte tijd, niet te geloven.
    wij wensen jou nog heel veel plezier.
    groetjes, Harry, Francien en Leon