Zondag 22 maart 2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caro Cools - WaarBenJij.nu Zondag 22 maart 2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Zondag 22 maart 2015

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

22 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

Oef wat een korte nacht wat dat! Helemaal doodop werden we wakker. Snel hoofd onder de douche en aankleden. Gelukkig is vandaag een parkendag en moeten we vooral lopen en in de zon zitten. Want inmiddels is alle sneeuw weg en komt het groene weer te voorschijn. Opgedeeld in groepjes gaan we central park in. Aan de hand van een kaart moeten we een route lopen en de eerste twee posts gaan goed. Zonder te mogen praten zoveel mogelijk mensen op een foto krijgen, bijvoorbeeld levert veel lachbuien op. We besluiten om te lopen via het MET (Metropolitan museum of art) om even op de trappen een foto te kunnen maken (Gossip Girl, again!). Onderweg verliezen we de kaart maar gelukkig weten we dat we naar links onder in het park moeten. Na een ruim ruim uur (dat park is GROOT) komen we bij het einde en daar is een schaatsbaan. We gaan even zitten en genieten. Totdat iemand toch besluit te bellen waar de rest van de groep is. Blijkt de gegeven kaart maar de helft van het park weer te geven. Ergens halverwegen hadden we moeten verzamelen... en niet onderin waar wij stonden. Dus hup weer terug omhoog. Helemaal uitgeput kwamen we aan bij de groep die ons met een warm applaus ontving. De prijs voor de meest afgelegde kilometers kregen wij. Daarna lopen we via het memorial van John Lennon naar de metro en metroden we naar High Line park. Een park gebouwd op een niet gebruikte spoorrails. Slingerend tussen gebouwen door is een behoorlijk lang park aangelegd met planten en bankjes. Hier en daar zie je nog een stukje van de rails liggen. Het is ontzettend gaaf om zo door de stad te slingeren en de straten van bovenaf te bekijken. Leuk ook dat locals er op bankjes zitten te lezen of er aan het hardlopen zijn. Het waait soms wel ontzettend hard en koud dat het dan is! Na zo'n anderhalf uur hebben we door het hele park gelopen en gaan we lekker in de zon liggen met een pretzel. Wanneer iedereen het hele park gelopen heeft gaan we terug richting ons hostel om daar in de buurt Italiaans te gaan eten. Grote pasta schotels met van alles erop, het smaakt heerlijk! Na het eten gaan we in het hostel een documentaire kijken en na het bespreken valt iedereen snel in slaap. Morgen is het helaas al de laatste dag...

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Caro

Hee! Ik ben Caro, 17 jaar en gek op reizen. Het liefst zou ik de hele wereld over gaan, en wie weet gebeurd dat ooit nog. Verder ben ik veel te vinden in dansstudio's, achter de camera, al schrijvend of wanneer ik samen ben met mijn vriendinnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 08 Feb. 2013