Dinsdag 12 februari 2013 - Reisverslag uit Salla, Finland van Caro Cools - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 februari 2013 - Reisverslag uit Salla, Finland van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 februari 2013

Door: Caro Cools

Blijf op de hoogte en volg Caro

12 Februari 2013 | Finland, Salla

Vannacht om twaalf uur was het weer zover, het bed uit, snel wat kleren aanschieten en opzoek gaan naar het noorderlicht. Na een halfuurtje was ook de bewolking goed weg getrokken en konden er weer prachtige foto's gemaakt worden. Na een uurtje ben ik weer heerlijk mijn bed ingekropen want vandaag zou een lange, drukke dag worden.
We begonnen vanochtend met een sneeuwscootertocht. Ik zat bij Marloes achterop, en Quint, Tijn en Thom zaten in een grote slee die achter een sneeuwscooter hing. Het was echt heel gaaf om zo door het bos te rijden. Al zat er binnen honderd meter al een sneeuwscooter tegen een boom aan... Gelukkig niemand van ons. Helemaal boven aan de berg was winterwonderland. De bomen waren echt helemaal bedekt met sneeuw, het waren gewoon bergen geworden en je herkende er echt geen boom meer in. Hier hebben we een sneeuwengel gemaakt en veel foto's. Na deze korte stop gingen we weer verder. Iedereen was meer gewend aan het besturen van de sneeuwscooter en het ging dus een stuk vloeiender. We hebben zelfs stukken 40 km/h gereden, dan zat je dus echt helemaal te stuiteren als je over hobbels ging. Bij de volgende stop dronken we chocomelk en toen was het al weer voorbij. Daarna mocht ik ook even een klein rondje op de sneeuwscooter rijden, aangezien ik al bezig ben met rijlessen. Het stuurde wel ontzettend zwaar door alle sneeuw maar wauw, het was zo leuk!
Na de lunch wandelden we naar Sallatunturin, onderweg hebben we ontzettend veel foto's gemaakt en gesleed. Bij de skipiste hebben we even wat gedronken voordat we op weg gingen naar de kota waar we pannenkoeken zouden krijgen. Het vinden van de kota duurde even, we moesten bij een woonhuis achterom lopen, dat hadden we eerst niet door. Toen we in de tuin aankwamen was deze met allerlei kaarsen verlicht, echt schitterend. In het midden stond de kota die er heel gezellig uit zag. In het midden van de kota was zo als gebruikelijk een groot vuur. Hierboven hing een pan waar de pannenkoeken in werden gebakken. Een ouder echtpaar bakte ze en zorgde ervoor dat iedereen thee, koffie etc kreeg. Echt zo ontzettend leuk! De pannenkoeken waren echt heerlijk en de sfeer was erg gezellig. Het echtpaar was zo gastvrij, en zij praatte zelfs Nederlands! Ooit had ze vijf jaar in Amsterdam gewoond en ze sprak het gewoon nog steeds. Heel lief kwam ze om de zoveel tijd vragen of we nog thee lustte, of een pannenkoek wilde.
Na het avondeten moesten we weer helemaal terug lopen in het donker. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt om foto's te maken van het noorderlicht. Prachtige kleuren blauw, groen en geel waren te zien, echt zo mooi!
We hebben al zo ontzettend veel gedaan dat het lijkt alsof de vakantie al bijna voorbij is, terwijl we gewoon nog vier dagen te gaan hebben.

  • 13 Februari 2013 - 07:50

    Erwin:

    Fantastisch! Op deze manier zijn wij er ook een beetje bij! Mijn fiets reed ook wat zwaar de berg op, al die carnavalszuipLAPPEN op de grond! Het Oosterlicht was ook hier mooi groen en blauw, gepaard met wat hoofdpijn! Veel plezier weer! We wachten op nog wat foto's! Groetjes, de braadlapen

  • 13 Februari 2013 - 12:48

    Elly Scheuermann:

    Hallo Caro.

    War ontzettend leuk, je bent er al, en ook met de hele familie, ik had hier helemaal niks over gehoord en ik heb net van alle dagen gelezen, GEWELDIG.Ik wens jullie nog hele fijne dagen met veel te ziens, doe iedereen de groeten en ik hoop de foto's van het mooie noorderlicht eend te zien, nogmaals heel veel plezier.
    Groetjes Elly

  • 13 Februari 2013 - 14:13

    Quirine:

    Caaaaat!
    Klinkt echt supervet zeg! Was je blog bijna vergeten haha oeps... maar gelukkig zag ik het op facebook staan :). Volgens mij is het echt super om daar te zijn! En als je thuiskomt moeten we even FLINK bijpraten haha. Nog heeeel veel plezier daar en tot over een weekje (ongeveer). Dikke kus! xxxx

  • 13 Februari 2013 - 21:40

    Inge Frissen:

    Hoi allemaal,
    Zo te lezen en te zien is het nog mooier dan verwacht. Super leuk om een klein beetje mee te mogen genieten van jullie reis. Zou bijna jaloers worden...
    Geniet nog lekker met z'n allen!
    Groetjes, Inge

  • 15 Februari 2013 - 22:32

    Mieke:

    Hoi Caro kei leuk om dit allemaal te lezen, ik wist niet eens dat jullie in Lapland waren. Veel plezier nog en groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Hee! Ik ben Caro, 17 jaar en gek op reizen. Het liefst zou ik de hele wereld over gaan, en wie weet gebeurd dat ooit nog. Verder ben ik veel te vinden in dansstudio's, achter de camera, al schrijvend of wanneer ik samen ben met mijn vriendinnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 08 Feb. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 27825

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Namibië

06 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Caro goes Faro

16 Maart 2015 - 24 Maart 2015

Studiereis New York

23 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Roadtrip IJsland

15 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Moskou

27 Juni 2013 - 05 Juli 2013

Kos, Griekenland

10 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Lapland

Landen bezocht: