Vrijdag 28 juni 2013, Kos-stad Griekenland - Reisverslag uit Salla, Finland van Caro Cools - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 juni 2013, Kos-stad Griekenland - Reisverslag uit Salla, Finland van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 juni 2013, Kos-stad Griekenland

Door: Caro Cools

Blijf op de hoogte en volg Caro

28 Juni 2013 | Finland, Salla

Ons eerste nachtje zit erop, heerlijk hebben we geslapen en rond negen uur ging de wekker: boodschappen doen! Snel wat broodjes gehaald zodat we konden ontbijten. Na het ontbijt zijn we boodschappen gaan doen in een grotere supermarkt, nu hebben we genoeg eten voor op zijn minst een halve week. Onderweg hebben we nog onze fietsen opgehaald, wat een heerlijke krak dingen.
Terug in onze kamer hebben we watermeloen gehad (één grote watermeloen is maar 40 cent! Het liefst zou ik er een paar mee terug nemen, jummie!), zo lekker sappig. Alles zat daarna ook onder, haha.
Om twaalf uur moesten we verzamelen in de ontbijtzaal, daar zouden we info krijgen over het eiland en wat er te doen is. Na alle info vertrokken we op onze fietsen naar Kos-stad, klaar om het hier te gaan verkennen. Het duurde even voor we bij het oude deel waren aangekomen. Daar stond een prachtig oud Romeins theater uit de tweede eeuw. Voor een heel groot deel was dit nog intact, echt heel mooi! Hier hebben we lekker kersen gegeten, en daarmee begon het gedoe: mijn stangetje liet los. Meer dan een centimeter stak uit, en na veel gewiebel en gedraai brak het eindelijk af zodat ik weer kon praten en eten. Alleen haalde het uiteinde de hele tijd mijn tong open...
Schuin tegenover het theater was het Westelijke opgravingen gebied. Allemaal mooie (halve) zuilen en delen van oude gebouwen waren er te zien. Hier en daar lag zelfs nog een complete mozaïeken vloer, met hierin heel gedetailleerd afbeeldingen van verschillende goden, zo mooi dat dit zo bewaard is gebleven!
Helaas was Casa Romana gesloten vanwege werkzaamheden dus liepen we verder naar een ontzettend leuk plein. Hier hebben we een heerlijke cocktail gehad (strawberry mojito) en kregen ook nog een drankje gemaakt van een plaatselijke vrucht, het smaakte in ieder geval heel lekker!
Via de Agía Paraskeví kerk zijn we langs de markthal naar het ziekenhuis gelopen omdat het stangetje nu wel heel vervelend zat. Na een uur daar op de grond te hebben gezeten hebben we het opgegeven en zijn we naar een medical care iets gegaan en zij hebben me naar een orthodontist gebracht waar het stangetje is geplakt.
Na ons ziekenhuis avontuur gingen we verder naar de plantaan van Hippocrates. Er wordt gezegd dat Hippocrates de boom daar zelf gepland heeft, zo'n 2000 jaar geleden. Ze kunnen echter niet de echte leeftijd bepalen doordat de boom hol is.
Met de fiets reden we terug naar het hotel en toen was het kooktijd! Onze maag vulden we met couscous met tomaat en paprika en nog wat hamburgertjes. Dit was een goede bodem voor de avond, want we gingen opstap! Gisteravond hoorden we overal al muziek vandaan komen, dus nu waren we behoorlijk benieuwd naar het nachtleven van Kos.
Het ene drankje na het andere kregen we gratis terwijl we in de bekendste club van Kos stonden: Club X. Zo bekend was deze club dat we de hele dansvloer voor ons tweeën hadden. Heel even is er een groep nog binnen geweest, maar al snel vertrokken zij weer en was de vloer weer van ons. Tot sluitingstijd hebben we heerlijk staan dansen en daarna vielen we snel in slaap.