Maandag 23 maart 2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caro Cools - WaarBenJij.nu Maandag 23 maart 2015 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Maandag 23 maart 2015

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

23 Maart 2015 | Verenigde Staten, New York

Voor vanmorgen staat een verassingsprogramma op de planning en na het ontbijt horen we wat we gaan doen. Een mannen opvangtehuis, voor drugs en drank verslaafden, maar ook voor met hiv geïnfecteerde mensen, gaan we bezoeken. De man die het opvangtehuis heeft opgericht is ontzettend gepassioneerd erover en is al 80 jaar. Hoewel hij katholiek is en dat duidelijk laat merken, merk je ook dat hij meer accepteert en opener tegenover veel dingen staan dan sommige andere gelovigen. Hij praat over hoe hiv 30 jaar geleden gezien werd en over hoe hij er tegenover staat. Dat hij deze mensen wilde helpen en niet als zieken behandelen. Maar gewoon goed eten wilde geven en ze bezigheden geven. Zo is het opvangtehuis ontstaan. Ook praat hij over de liefde, hoe we moeten proberen in iedereen iets goeds te zien. Dat we daar soms wil iets beter voor moeten kijken, maar dat dat oke is. We zien waar de mannen slapen, de woonkamer en keuken. Met tranen in zijn ogen vertelt hij dat het opvangtehuis na al die jaren volgende maand veranderd wordt in een buurthuis. Wanneer een jongen uit de groep vervolgens een pianospel speelt daar houden veel mensen het niet meer droog. De combinatie van de mooi gesproken woorden van die man, het pianospel en onze moeheid maakt vele emotioneel en het is mooi om te zien. Na de rondleiding door het tehuis krijgen we vrije tijd en met zijn vieren besluiten we naar Chelsea market te gaan. Een overdekte markt met eten, eten, eten en nog heel veel meer eten. Koreaans, Japans, Frans, Italiaans, Amerikaans, kreeften, cupcakes, brownies. Ik geloof dat ik nog heel veel vergeten ben te noemen. Nadat we de hele markt af zijn gelopen, besluiten we om twee pasta's te halen bij een van de eerste restaurants. Ravioli gevuld met truffels en ravioli gevuld met carbonara. Het smaakt heerlijk. Je proeft de kruiden en de ravioli's smaken zacht. Het vult enorm en is absoluut genieten.
Via Times Square gaan we terug richting ons hostel waar we wachten op de groep. Tijd om naar het vliegveld te gaan en terug te vliegen naar Nederland...

• 24 Maart 2015 - 21:04

Francien:

het was weer genieten voor ons, hoe jij alles beschrijft geweldig,
    zo zie je maar hoe vlug een weekje voorbij is , goede reis terug. groetjes

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Caro

Hee! Ik ben Caro, 17 jaar en gek op reizen. Het liefst zou ik de hele wereld over gaan, en wie weet gebeurd dat ooit nog. Verder ben ik veel te vinden in dansstudio's, achter de camera, al schrijvend of wanneer ik samen ben met mijn vriendinnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 08 Feb. 2013