Update eerste week in Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Caro Cools - WaarBenJij.nu Update eerste week in Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Update eerste week in Faro

Door: Caro Cools

Blijf op de hoogte en volg Caro

15 Juli 2015 | Portugal, Faro

Wakker worden van de zon die door de openstaande ramen schijnt en verkeer dat langzaam op gang komt. Zo begint mijn dag wanneer ik geen ochtenddiensten draai. 5 dagen per week doe ik een 8 uur shift, startend om 8.00, 11.00, 16.00 of 24.00 en dan twee dagen vrij. Van bedden opmaken en kamers schoonmaken, tot eten snijden en op gasten wachten. Variërend werk met absoluut de leukste, reisverslaafde mensen die ik me maar kan voorstellen. Uit Argentinië, USA, Schotland, Maleisië, Engeland en Zwitserland komen de andere workawayers en het is altijd een vrolijke combinatie van gasten en werkers tijdens het avond eten. Het voelt als een nieuwe, tijdelijke familie met als hoofd onze mama Liliana die tevens de manager is. Onder het eten worden verhalen uitgewisseld over plaatsen waar je heen moet gaan, dingen die je gezien moet hebben en de beste hostels in andere steden. Elke avond staat er een traditioneel Portugees drie gangen menu op tafel en mijn buik wordt dan ook goed gevuld! Afgelopen week waren twee vriendinnen uit Nederland overgevlogen om mij hier een weekje te bezoeken. Naast de stad verkend te hebben, die echt schitterend is, hebben we er ook al een aantal dagtrips opzitten. Faro moet je voorstellen als een oudere stad, zomers verlaten door de studenten met een mooi oud stads gedeelte waar ik in iedergeval uren in kan rondslenteren en verdwalen (hele kunst gezien de grote). Bloemen watervallen langs de huizen, vissers die zich klaarmaken voor een nieuwe dag en geplaveide straten waar je, als je niet uitkijkt, je nek over breekt. Na mijn eerste nachtdienst zijn we meteen doorgereden naar Albufeira. Een plaats die vooral heel, maar dan ook heel erg, toeristisch overkomt. Overal zijn barren en restaurants en roodverbrande vakantiegasten lopen je voorbij. Het strand lag heerlijk, maar ook hier gold weer: ontzettend druk! Na alle souvenierwinkeltjes verkend te hebben gingne we opzoek naar een restaurant en eindigden we met onder andere een heerlijke chili con carne terwijl achter ons het Wimbledon aan stond op tv. Andere dagen spendeerden we zwemmend op het dakzwembad van het hotel waar mijn twee vriendinnetjes verbleven, op het dakterras van ´mijn´ hostel met een barbeque, ´s nachts op het strand opzoek naar een strandfeest en in kleine bars waar bijna niemand was. We sloten de week af met mijn twee vrije dagen die we spendeerden op Ilha Desertas, een schitterend eiland en nog maals op het zwembad van hun hotel. Onderweg hebben wij ook nog een een kapel bezocht gemaakt van 1245 botten van dode monniken. Ontzettend fascinerend om te zien, maar ergens ook wel erg luguber. Inmiddels heb ik al een heel deel van Faro ontdekt, zijn er nog meer nieuwe plekken op mijn verlanglijstje gekomen en vliegen de dagen voorbij. Snel komt er weer een update!

  • 15 Juli 2015 - 08:02

    Francien:

    Hoi Caro,
    wat heb je al weer veel gezien en gedaan , het is heel leuk om dit te lezen, je komt zeker tijd te kort want die vliegt voorbij, werk ze en geniet nog volop, groetjes, Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Hee! Ik ben Caro, 17 jaar en gek op reizen. Het liefst zou ik de hele wereld over gaan, en wie weet gebeurd dat ooit nog. Verder ben ik veel te vinden in dansstudio's, achter de camera, al schrijvend of wanneer ik samen ben met mijn vriendinnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 08 Feb. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 27855

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Namibië

06 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Caro goes Faro

16 Maart 2015 - 24 Maart 2015

Studiereis New York

23 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Roadtrip IJsland

15 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Moskou

27 Juni 2013 - 05 Juli 2013

Kos, Griekenland

10 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Lapland

Landen bezocht: