Update Faro week 3 en 4 - Reisverslag uit Faro, Portugal van Caro Cools - WaarBenJij.nu Update Faro week 3 en 4 - Reisverslag uit Faro, Portugal van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Update Faro week 3 en 4

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

04 Augustus 2015 | Portugal, Faro

Alweer heerlijke dagen op het strand gehad afgelopen week. Lekker geluierd en een beetje bijgekomen van de drukke shifts. Ook ben ik een dag naar Tavira gegaan. Een klein, van oorsprong, vissersdorpje dat het nu vooral moet hebben van het toerisme. Een mooie brug en schattige kleine huisjes. Schitterende kerken en een vervallen kasteel dat toch nog een mooi uitzicht gaf over het stadje. Na drie uur slenteren had ik het stadje bijna helemaal gezien en besloot ik terug te gaan naar het hostel voor het avondeten. Ik geloof echt dat ik na mijn workaway er een paar kilo bij heb, want het eten is gewoon zo lekker elke keer!

Afgelopen weekend ben ik naar Lagos gegaan! Daar was ook een andere workawayer al en samen zijn we gaan kayakken! Dat was echt geweldig. Hoewel we de langzaamste waren van de hele groep hebben we ontzettend veel lol gehad. Het was heel bijzonder om door de natuurlijk uitgesleten grotten te varen en langs verlaten stranden te roeien. Kleine krabbetjes die met honderden tegelijk de rotsen overnamen en vissen die onderwater leken te dansen wanneer wij dichterbij kwamen. We hielden pauze op een klein privé strandje en konden snorkelen tussen de vissen. Na een uur gingen we weer terug en we hadden behoorlijk wat vooruitgang geboekt! Helaas de rest van de groep ook, dus waren wij nog steeds de laatste die overal aankwamen, haha. Verder hebben we door het stadje gelopen en hebben we de kleine winkeltjes verkent. We zijn gaan eten in een van de beste burger restaurants ter wereld en ohh, wat smaakte het goed! Het was een vega burger met heerlijke saus, te groot om in je mond te kunnen stoppen, met knapperige aardappelfrieten. Daar kun je me 's nachts wel voor wakker maken....
's Avonds zijn we opstap gegaan en geëindigd op het strand zodat ik al vroeg weer de trein naar Faro terug kon nemen.

Die zondag was het vooral veel slapen en opnieuw een nachtshift doen. Een van de gatsen kwam bij me zitten om te kletsen over kunstenaars, en arttrails in Bristol. Nieuw item voor mijn bucketlist!

Samen met een andere workawayer heb ik maandag het enige strand verkent waar ik nog niet geweest was: Culatra. Met wat omwegen zijn we aangekomen voor meteen een mooie beachfotoshoot haha. Heerlijk in het water gelegen en gekletst voordat we 's avonds weer terug gingen. Klaarmaken om uit te gaan eten in O Castello en vanuit daar de zonsondergang zien. Wauw! 's Avonds gingen we zoals elke maandagavond naar een 'verlaten' warenhuis. Een soort chillfeest voor alle hostels en de spullen die er staan zijn echt geweldig! Ik had mijn camera deze keer meegenomen zodat ik eindelijk goede foto's kon maken. Van een verzameling didgeridoos, een tandartsstoel, oude typemachines en bijelkaargezochte bankstellen. Geweldig!

Dinsdagnacht heb ik met een andere workawayer in het ziekenhuis doorgebracht. Ze bleek onwijs allergisch te zijn voor muggenbeten en ze kreeg er een infuus voor en allerlei prikken, nadat we zo'n 5 (!) uur gewacht hadden. Sowieso is het ziekenhuis daar totaaal anders dan wat ik van hier gewend ben. Het is gewoon echt niet te vergelijken en was een heel avontuur opzich.

Natuurlijk moest ik deze week ook nog werken. Maar ik had vooral de shift om vier uur en kon daardoor 's ochtends nog regelmatig even Faro in. Op de valreep nog hele leuke lunchplekken gevonden die natuurlijk allemaal even getest moesten worden. Dus woensdag en donderdag was het lekker lunchen. Ook ben ik nog op de valreep nog naar het archeologisch museum gegaan en ben in het toeristentreintje Faro rondgehobbeld (want rijden was het niet). Vrijdagavond was mijn laatste echte nacht, dus zijn we heerlijk op stap geweest. Er was een latin avond en we hebben zo veel lol gehad! Zaterdag heb ik helemaal niks gedaan en hebben we 's avonds nog een grote barbecue gehad. Voor de laatste keer hier eten… Het voelt ook echt alsof ik daar een familie heb achtergelaten, terwijl ik ze nog helemaal niet zo lang ken. Heel bijzonder...

Inmiddels heb ik de rest van de fam weer gevonden en gaat mijn avontuur verder in Porto! Keep you posted;)

  • 04 Augustus 2015 - 14:03

    Elly:

    Je zult het wel jammer vinden dat het erop zit, maar nog heel veel plrzier met zijn allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Hee! Ik ben Caro, 17 jaar en gek op reizen. Het liefst zou ik de hele wereld over gaan, en wie weet gebeurd dat ooit nog. Verder ben ik veel te vinden in dansstudio's, achter de camera, al schrijvend of wanneer ik samen ben met mijn vriendinnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 08 Feb. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 27854

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Namibië

06 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Caro goes Faro

16 Maart 2015 - 24 Maart 2015

Studiereis New York

23 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Roadtrip IJsland

15 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Moskou

27 Juni 2013 - 05 Juli 2013

Kos, Griekenland

10 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Lapland

Landen bezocht: