Update week twee Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Caro Cools - WaarBenJij.nu Update week twee Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Caro Cools - WaarBenJij.nu

Update week twee Faro

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

24 Juli 2015 | Portugal, Faro

De dagen vliegen hier echt voorbij, zo leuk is het en zo veel doe ik elke dag. Het is leuk om met de gasten te praten onder het eten, om alle (reis)verhalen te horen, maar ook om meer te weten te komen over hun cultuur. Mijn reislijst wordt steeds langer, maar inmiddels heb ik ook de reislijst van anderen aan kunnen vullen, haha. Deze week had ik veel shifts die of om acht uur ´s ochtends begonnen, of nachtshifts waren... Heel veel dingen doen ging dus niet omdat ik vroeg uit de veren moest en ´s middags ook niet echt ver weg kon gaan in verband met het avondeten niet willen missen. Vooral veel gewerkt dus en gekletst met mensen uit het hostel. Ik heb wel een lokale patisserie ontdekt met echt de lekkerste Portugese dingen. Inmiddels ben ik er al meerdere keren langs geweest en begin ik al aardig ver te komen met het proeven van alles! Afgelopen week ben ik ook voor het eerst naar het andere strand van Faro geweest, genaamd Farol. Weids strand met niet al te veel toeristen en een heerlijke helderblauwe zee. Natuurlijk ben ik weer verbrand, ondanks al mijn keren van zorgvuldig insmeren. Het gaat gewoon zoveel harder wanneer het waait op het strand en je even niet die brandende hitte voelt. Het begint nu ook overduidelijk warmer te worden. Elke dag wel een beetje. De luchvochtigheid was een paar dagen ontzettend hoog en in combinatie met het warme weer was dat alleen goed voor hangen. Maar ook niet te lang want dan bleef je te erg vastplakken aan de plek waar je had gehangen, haha. Gelukkig is het nu weer een heel stuk droger en is de hitte beter te verdragen, al gaan we wel steeds verder naar de 40 graden hier...

Mijn weekend heb ik doorgebracht in Lissabon, waar ook een vriendinnetje van de uni was. ´s Ochtends vroeg ben ik met blablacar naar Lissabon gegaan. Toch wel even spannend om bij een vreemde in de auto te gaan zitten, maar het was een super leuke meid die sinds 4 maanden in Lissabon woonde. Veel tips gaf ze me tijdens de rit en het ging eigenlijk zo voorbij. In Lissabon vond ik meteen een foodtruck met heerlijke pitabroodjes sandwiches, hmmm. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen en met mijn buikje weer vol stapte ik op de ferry richting Cacilha, een stukje Lissabon aan de andere kant van de rivier. Deze tip had ik gekregen van een van de gasten in het hostel en ik was erg benieuwd naar de ruines die ik te zien zou krijgen. Grote panden waarvan eigenlijk alleen de gevels nog stonden en waarbij de bovenste verdieping gewoon in elkaar gezakt leek te zijn. Na zo´n honderd treden (ik denk eigenlijk wel meer) had ik een schitterend uitzicht over de andere kant van Lissabon. Echt de moeite waard! Daarna ben ik met de fery terug gegaan en heb vooral rondgedwaald door het centrum. Kleine straatjes in en lange trappen op. Straatmuziekanten overal, net zoals toeristen met kaarten in hun hand. Rond half 7 meette ik mijn vriendinnetje en haar ouders en gingen we lekker uiteten (pizza!) voordat we samen op het strand gingen bijkletsen en wachten tot de barren en clubs open zouden gaan. Dat hebben we nooit gehaald, te moe waren we en we besloten om lekker door Lissabon te wandelen en dan richting hun appartement te gaan. De volgende ochtend zijn we naar een paar lunchrooms gegaan (een paar want er waren een aantal dicht) die mij ook zijn aangeraden door andere gasten en vervolgens hebben we de Faces of the blue wall bekeken. Echt ontzettend gaaf! Helaas was het voor mij daarna alweer tijd om richting huis (hostel) te gaan...

Afgelopen dinsdag ben ik flamingo´s gaan spotten in het Ria Farmosa National Park, echt geweldig! Verder heb ik op het strand gehangen en aan het zwembad gelegen. Op dit moment doe ik weer een nachtshift en komend weekend zit vol leuke plannen. Binnenkort vertel ik weer verder!


  • 24 Juli 2015 - 08:40

    Mieke Alberts:

    Weer erg leuk om te lezen, nog een fijne tijd daar.

    Wij vertrekken zo richting Cuik, daar komt de 4 daagse van Nijmegen door en Robert loop ook mee, misschien kunnen we hem spotten.

    Groetjes uit Geldrop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Hee! Ik ben Caro, 17 jaar en gek op reizen. Het liefst zou ik de hele wereld over gaan, en wie weet gebeurd dat ooit nog. Verder ben ik veel te vinden in dansstudio's, achter de camera, al schrijvend of wanneer ik samen ben met mijn vriendinnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 08 Feb. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 27853

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Namibië

06 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Caro goes Faro

16 Maart 2015 - 24 Maart 2015

Studiereis New York

23 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Roadtrip IJsland

15 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Moskou

27 Juni 2013 - 05 Juli 2013

Kos, Griekenland

10 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Lapland

Landen bezocht: